tisdag 6 december 2016

Bah Kunke behöver inte fler censurlagar i Sverige.

Landet kryllar redan av frivilliga stasiagenter.  I
en stad i mellanskåne t.ex: 

En angiven bibliotekarien är ansvarig får mångfaldhetsfrågor och för mångspråkslitteratur. På ett språkcafé för ungdomar som biblioteket ordnar var en av deltagarna, en tonåring, trött.
-"Är det inte bättre att du lär dig svenska istället för att sitta uppe och sörja på nätterna?"

De orden, sagda lite på skoj till tonårspojke som följt en muslimsk sorgerit på natten, gjorde att bibliotekarien i en Mellanskånsk kommun varnades och hotades med avsked om det hela upprepades.

Kommunen anser att bibliotekariens uppmaning ”strider mot kommunens värdegrund där alla ska känna sig välkomna och inte ifrågasatta”.
Bibliotekarien angavs omedelbart till sina chefer av en kollega, när denne fick höra den värdegrundsstridiga formuleringen. 

Bah Kunkes Sverige: Våga för Guds skull inte skoja och vara lättsam. 

Bah Kunkes Sverige: Våga för Guds skull inte ifrågasätta någon eller något. 

Bah Kunkes Sverige: Ange din familj, släkt, grannar och vänner - för Bah Kunkes Sverige!

3 kommentarer:

  1. Tösen(!) kan ju inte hjälpa att hon var inne i ugnen för länge...
    Enligt Indianers sätt att sortera folk var n-dr-r inne för länge vid skapelsen.
    De vita för kort tid
    Indianernas stolta folk i exakt rätt tid.
    Se vad jag kan!

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  2. Kunkes dekret börjar lukta skunk!
    Hooppssan

    SvaraRadera
  3. Jag får kanske citera en okänd skribent från nätet:
    - När jag hör ordet värdegrund osäkrar jag min pistol..

    SvaraRadera