lördag 21 januari 2017

Man ska vara artigt polerad när man kommenterar. Även om man tappar andan av dårskapet.


Jag läser i sydsvenskan att kulorna som för nio (!) dagar sedan dödade 16-årige Ahmed Obaid är försvunna(!). Förnyat letande med spadar(!) i torsdags gav inget. 

Då skulle jag nu linda in min upprepade flyförbannelse över Löfvén, Johansson, Ygeman och Eliasson i en förbindligt språkmässig kommentar, men det går inte längre, jag har av svensk media och politik drivits till en punkt utanför mig själv.

Så om ni på riktigt ska förstå vad jag känner i det här läget, när alla kontrollerat artiga och passivt aggressiva synpunkter redan i oändlig tålamod och tid förts fram, utan att makten ens darrat på manschetten, då måste jag låna det grövre artilleriet från en annan sajt, så ta betäckning, gränsen är nådd:

 - "Stick och brinn i helvetets glödande kol, Spyan, ynkeman och svetsarn!"

4 kommentarer:

  1. Problemet är ju att helvetet avskaffades i rent generellt av Sverige för cirka ett hundra år sedan.
    Sedan infördes det av Palme och Reinfeldt och de du nämner.
    Men mer lokalt i Sverige då...
    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  2. Hur många minns vem som hittade kulorna efter Palmemordet? Efter en vecka...
    Beviskedjan är rejält bruten, fel redan från början, INGEN vet ju om det är de riktiga kulorna eller om de är villospår, ditlagda efteråt?
    Vi vet inte om ens om det var en Magnum som användes..
    Svensk Polis har gjort bort sig. Igen.
    Vilket nog lär ha återupprepats ett stort antal ggr sen 1986..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tir för Palmegruppen, vem vet vad dessa människor skulle tvingats syssla med idag, om mordet hade löst som man gör i USA och andra länder. Så, om förfallet har hållit på sen 1986, ja, då förstår vi att Eliasson bara är kvittot på störtloppet.

      Radera
  3. Tycker att det var artigt nog för dessa personer.
    s

    SvaraRadera