torsdag 21 september 2017

Sveriges satsminister, Mr Twoface.

Vår statsminister är en okarismatisk och butter typ, han stirrar ovilligt på omgivningen, jag tänker mig att i hemmiljö är han en ocharmig och egocentrerad  surgurka som kräver lydnad, tystnad och service. Alla utom han själv är bara käbbel.

Ändå jag får alltid en känsla av att han innerst inne är barnsligt ängslig och rädd för att göra/säga fel saker. 

Har han temperament, kan han reagera, kan han uttala sig från hjärtat? Ohhja! Vem minns inte när olyckan varit  framme i en moské, och han och Alice Bah Kunke slogs om det jättestora mediautrymmet för att starkast och högst fördöma HATBROTTET, och börja lova hårda tag och konsekvenser mot - en fritös. 

Men f.ö verkar ju inte klankrig, öppna skjutningar, bilbränder, tiggares sopor, bajs och annektering av svensk allemansrätt, den muslimska sexbrottstsunamin, polisens noll- och icke-arbete, bilbränder i alla städer, polygami, barnäktenskap,  den allt råare misshandels och vardagskriminaliteten, könsstympningar, ideliga bedrägerier av gemensamma skattemedel, hotad yrkespersonal överallt, no-go-zoner, knarkande och kriminella ensamkommande, olagliga demonstrationer av utvisade illegala, förlorad skola, förlorad sjukhusvård, förlorad förlossningsvård, IS-soldaternas grupperingar m. .m, m. m, röra honom ens  i ryggen. 

Men så  idag kommer ännu ett mullrande och ursinnigt fritös-utfall! 

Statsminister Stefan Löfven (S) skräder inte orden när han beskriver sina känslor efter nazistdemonstrationen i Göteborg i helgen.

– "Jag tycker så genuint illa om detta, vi håller på att passera en anständighetens gräns. Nu väljer dessutom en sådan här extrem organisation – som jag förstår – att testa polisens gränser, man går ut och marscherar utan tillstånd", säger Stefan Löfven (S).
Vem lyckades tända den svårtända stubinen den här gången? Och varför?


9 kommentarer:

  1. Ja hu så hemskt.Anständighetens gräns är för längesedan passerad utav S skötebarn "nysvenskarna" skjutningar mord...De om några testar polisens gränser men då hör man inte pip ifrån den lilla musen som röt.
    Mitt förakt för denne är oändligt!
    DGDfria

    SvaraRadera
    Svar
    1. På nåt vis är jag lite avundsjuk på dig. Har nästan kommit till det stadiet där jag inte ens gidder ödsla energi på att förakta honom och hans gelikar...
      Anna2

      Radera
    2. Ibland känner man en stor sorg över vart vårt land är på väg, men ilskan tar över när man läser och ser vansinnet eskalera. Har kämpat emot så länge så jag fortsätter att gå emot. En och annan har man fått att vakna och det är skäl nog. Nej jag kommer att reagera så länge jag har ögonen öppna...det går liksom inte att vända tillbaka in i dimman. Men jag förstår de som inte orkar ödsla energi, man lever väl ett bättre och lugnare liv.
      Mvh DuGamlaDuFria

      Radera
  2. Anna2, roligt att du skriver just idag, som det verkligen kändes för första gången så fullkomligt hopplöst och värdelöst. Och nästan varenda gnutta av min energi gick ner i botten. Tror det var efter Jan Sjunnessons inlägg om att han åter fått sparken från ett jobb han är duktig på, för att eleverna googlat och hittat expos bannlysning av honom. Det kan också ha varit en väninnas hyllning av SVTs agendastyrda hat mot Trump. Hursom helst jag brukar aldrig vara låg. Själva jag är sinnebilden av upp. Men nu är jag drabbad, precis som du Anna2.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Check, check och check igen! Tror det var Sjunnes kick som bara fick mig så genomtrött. De vet inte vad de gör, vad de mister. Men, jag vet hyfsat hur jag funkar så zero to bitch kickar inom kort snart igång igen! Mina tankar då brukar dock tvinga mig till att bara vara tyst och hyperventilera ett tag och sansa mig lite och sen försöka hålla god ton. Vet att jag misslyckats ibland och att det är helt ok också :)
      Anna2

      Radera
  3. Visst blir det lite feeling down ibland.
    Vill ge Carina Fina en jätte eloge för hennes kämpaglöd,
    det hjälper och värmer när vanstyret i landet blir påtagligt.
    Dock,vi skall kämpa to the bitter end!!!!
    HÅLL UUUUUT!
    Svea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pep när det behövs som bäst, tack, Svea!

      Radera
    2. Tacksam för din blogg och din kämparglöd. Du tar upp så många väsentliga nyheter.Instämmer med Svea.
      DGDfria

      Radera
    3. Så glad jag blir, ord som betyder mycket, tack❤️

      Radera