onsdag 17 januari 2018

Resultatet av att alla genusskadade svenska små barn blir djupt kränkta av ordning, disciplin, lydnad, uppfostran och auktoritet.

Öppet brev på FB.

Julia 7 år: Pappa kan du köpa hörselkåpor till mig?Jag:Va...varför då?-För fröken har bara några att låna ut så nu har flera barn tagit med egna.-Varför har ni hörselkåpor?-För att fröken säger att vi kan ha det eftersom några av barnen skriker och så.

Får det bekräftat. Det är ”en bra lösning”
Hisnande.

Känns sjukt orimligt att massa ungar ska sitta med (egna) hörselkåpor på sina lektioner för att lärarna inte kan kontrollera sina ungar. Vad gör läraren när de ska lära ungarna nåt? Ungarna har fucking hörselkåpor på lektionerna!!!?!?!
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!?! Det låter ju som en sketch!!
Vad är problemet? De är 7 år !!! Vad hände med pedagogisk ambition och lite regler och krav??? Kan man inte styra upp ungarna får man väl skicka ut de bråkiga i korridoren eller ner till rektorn och ringa föräldrarna. Det funkade iallafall när jag var kid.
Har skolan gett upp totalt?
Ett par stökiga ungar får stöka och resten sitter med hörselkåpor?

Hur lär läraren ut nåt? Skyltar? Teckenspråk?
Och gruppdynamikperspektivet? Gemensamma regler, kompromisser, gemensamma lösningar? Det grundläggs ju i förskolan och fe lägre klasserna....?
Ingenting förvånar längre.

(Och på förekommen anledning:Ja, föräldrar är huvudansvariga för att deras barn beter sig uppfostrat-och skall inkluderas när ungarna misssköter sig
Ja, jag förstår att vissa barn har särskilda behov och tycker självklart att dessa ungar ska ha en inkluderande skoltid
Nej, jag har inte alla svar och denna tråds syfte var att skapa en bättre bild innan jag eventuellt tär på skolans resurser genom att uppvakta dem med frågor om detta).

4 kommentarer:

  1. Privat skola!
    Eller Finland
    Åland?
    Jj

    SvaraRadera
  2. Alla barn har föräldrar och det är där det brister,
    brister i fostran, respekt för andra, hänsyn.
    Som man får uppföra sig hemma uppför man sig i skolan.

    SvaraRadera
  3. Och ett svar till: Skolan har gett upp helt.. .ingen orkar, alla är slut. Ser det själv med egna ögon varenda dag. De sista 2-3 åren har det blivit ännu värre.

    SvaraRadera